لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چت آنلاین چیست؟ مزایای وجود چت آنلاین در سایت

امروزه داشتن یک سایت کاربردی و باکیفیت برای همه کسب و کارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همه بیزینس ها به دنبال تکنیک‌ها و روش‌های کاربردی هستند که بتوانند با استفاده از آن‌ها سایت خود را به بهترین نحو ممکن بهینه سازی کنند.

یکی از امکانات الزامی که می‌تواند سطح سایت را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد، چت آنلاین است. چت آنلاین ارتباط بین پشتیبانی و کاربران بوده و کمک می‌کند تا نرخ تبدیل افزایش پیدا کند. در ادامه با لاک پشت همراه باشید تا توضیحات بیشتر و کامل‌تری درباره مزایای چت آنلاین در سایت در اختیار شما قرار دهیم.

چت آنلاین چیست و چه مزایایی برای سایت دارد؟
راهنمای مطالعه

سیستم چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین در واقع سیستمی بوده که به کاربران و صاحبان سایت اجازه می‌دهد تا بتوانند در یک بستر مناسب با یکدیگر گفت‌وگوی متنی داشته باشند. این سیستم را می‌توانیم به عنوان محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای ارتباط میان کاربران و ارائه دهندگان خدمات معرفی کنیم.

پشتیبانی سایت یا اپلیکیشن‌های مختلف معمولا از طریق این سیستم به سوالات کاربران خود در ارتباط با محصولات و خدمات پاسخ دهند. به همین دلیل در زمان سفارش طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان یا دیگر انواع سایت، بهتر است این امکان را هم بر روی سایت خود فعال کنید.

کاربرد چت آنلاین چیست؟

در دنیای تجارت امروزه، باید همواره مشتری در اولویت قرار بگیرد. از این رو لازم است به هر طریق نیازهای اصلی و اساسی مشتری به بهترین نحو ممکن برطرف شوند. چت آنلاین یکی از ابزارهایی بوده که به صورت مستقیم با این موضوع در ارتباط است و با هدف راحتی هرچه بیشتر و برآورده کردن نیازهای مشتری طراحی شده است. مهمترین کاربردهای چت آنلاین در سایت عبارتند از:

کاربرد چت آنلاین چیست؟
– دسترسی مستقیم به متخصصان برای پاسخگویی به سوالات
– جلوگیری از اتلاف وقت کاربر برای پیدا کردن پاسخ سوالات
– ارائه پشتیبانی 24 ساعته و جلب اعتماد کاربر
– حل مشکلات مخاطب در زمان استفاده از سایت

اهمیت سیستم چت آنلاین

امروزه چت آنلاین تبدیل به یکی از الزامات برای کسب و کارهای مختلف شده و وجود آن در سایت ضروری است. با استفاده از این سیستم، شما یک روش کاملا ساده و راحت برای ارتباط بیشتر با مشتری در پیش رو خواهید داشت. مشتریان می‌توانند تمام سوالات و نگرانی‌های خود را در این بخش تایپ کرده و بلافاصله از اپراتور مربوطه، پاسخ مناسب را دریافت کنند. بسیاری از کاربران تمایلی به ارتباط تلفنی ندارند؛ از این رو این سیستم بهترین روش برای برقراری ارتباط با این دسته از مخاطبان محسوب می‌شود.

مزایای چت آنلاین برای سایت

استفاده از یک سیستم چت آنلاین مناسب و کاربردی، می‌تواند مزایای متعددی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد که عبارتند از:

مزایای چت آنلاین برای سایت ها

پاسخگویی سریع

در دنیای تجارت نوین، زمان یک فاکتور مهم و اساسی بوده که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. کاربران این فضا فوق‌العاده عجول بوده و تمایل دارند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته‌های خود برسند. سیستم چت آنلاین شرایطی را برای شما فراهم می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید در زمان کوتاهی به سوالات و کاربران خود پاسخ دهید.

بر اساس آمار، می‌توانیم ادعا کنیم که گر مدت‌زمان پاسخگویی شما بیشتر از 5 دقیقه طول بکشد، میزان فروش به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. هر چه این مدت‌زمان بیشتر شود، احتمال مراجعه کاربر به سایت‌های رقیب و نهایی کردن خرید بیشتر خواهد شد. با کمک سیستم چت آنلاین شما می‌توانید این زمان را کاهش دهید و برای زمان مشتریان خود، ارزش بیشتری قائل شوید.

افزایش فروش از طریق سایت

یکی از اصلی‌ترین مزایای چت آنلاین برای سایت، مربوط به افزایش میزان فروش است. چت آنلاین شرایطی ایجاد می‌کند تا کاربر بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و سوالات و ابهامات خود را برطرف کند. در این حالت می‌توانیم ادعا کنیم که احتمال خرید نهایی یک محصول بعد از برقراری ارتباط با پشتیبانی تا حد زیادی بیشتر خواهد شد. این موضوع به صورت کاملا مستقیم بر روی نرخ تبدیل سایت شما اثر گذاشته و میزان فروش و سوددهی را ارتقا می‌دهد.
همچنین بخوانید: دلایل نداشتن فروش اینترنتی از سایت

کاهش هزینه ها در بخش پشتیبانی

در سال‌های گذشته، خریداران معمولا از طریق تماس تلفنی و یا پیامک با تیم پشتیبانی کسب و کارها ارتباط برقرار می‌کردند تا بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. این روش به دلیل هزینه بالایی که معمولا برای صاحبان کسب و کارها به دنبال داشت، منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

بر اساس آمار موجود، می‌توانیم ادعا کنیم که این سیستم می‌تواند بین 50 تا 90 درصد، هزینه کمتری را برای بیزینس شما به دنبال داشته باشد. در چنین حالتی اپراتور چت آنلاین این امکان را دارد که به مدیریت چندین گفت‌وگو به صورت هم‌زمان بپردازد و مشکلات موجود را بررسی کند.

افزایش رضایت و اعتماد مشتری

یکی از اصلی‌ترین اهدافی که معمولا کسب و کارهای مختلف دنبال می‌کنند، کسب رضایت مشتری در فروش محصولات و ارائه خدمات مختلف است. یکی دیگر از مزایای چت آنلاین برای سایت، افزایش میزان رضایت مشتری است.

مشتری راضی، با اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجام داده و این موضوع کمک می‌کند تا احتمال خرید مجدد او هم افزایش پیدا کند. با توجه به تحقیقاتی که در این راستا انجام شده، 90 درصد از افراد با کمک گرفتن از سیستم چت آنلاین، با اعتماد بیشتری خرید می‌کنند.

ارتقای تجربه کاربری

میدانیم که تجربه کاربری به صورت مستقیم در مسیر موفقیت، میزان فروش و همچنین سئو سایت شما اثرگذار است. با استفاده از چت آنلاین، می‌توانید تجربه کاربری بهتری داشته باشید و از این طریق بر روی میزان فروش خود تأثیر بگذارید. در این حالت ارائه خدمات مطلوب به مشتری در بالاترین سطح خود قرار داشته و به او حس ارزشمند بودن را تلقی می‌کند.
این صفحه را هم ببینید: سفارش طراحی UI و UX سایت

از بین بردن مشکلات مشتری و بررسی نیاز ها

یک کسب و کار موفق، باید تلاش خود را به کار بگیرد تا بتواند نیازهای مشتری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کردن و موانع را از مسیر خرید کردن او بردارد. این اقدامات در روش‌های سنتی تا حد زیادی زمان‌بر و در برخی از مواقع غیرممکن بود. در صورتی که با استفاده از یک سیستم چت آنلاین، شما در مدت کوتاهی می‌توانید به اطلاعات و تاریخچه چت مشتری دسترسی داشته باشید.

هر اپراتور می‌تواند پیش از اینکه مکالمه خود را با کاربر آغاز کند، به این اطلاعات دسترسی داشته و تا حدی هدف مشتری را حدس بزند. از این رو نگرانی‌ها و مشکلات کاربر مشخص شده و شما می‌توانید اقدامات بهتر و مطلوب‌تری برای برطرف کردن آن‌ها انجام دهید.

عدم محدودیت زمانی

این مدل از پشتیبانی به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته قابل اجرا است. شما می‌توانید پاسخ‌های آماده‌ای نیز برای این ابزار طراحی کنید تا با ارائه آن‌ها در کمترین زمان ممکن به مشتری پاسخ داده شود. از این رو عدم وجود محدودیت زمانی در استفاده از این سیستم را می‌توانیم یکی دیگر از مزایای چت آنلاین برای سایت بدانیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در نهایت باید بگوییم …

برای موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک و راه‌اندازی کسب و کار شخصی خود، شما نیاز به ابزارها و امکانات ویژه‌ای دارید تا بتوانید ضمن ارائه بهترین محصولات و خدمات به مشتریان، ارتباط سازنده و مناسبی هم با آن‌ها داشته باشید. سیستم چت آنلاین یکی از این ابزارها بوده که در سایت و اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بخش‌های قبلی به صورت کامل با چت آنلاین، عملکرد آن، کاربرد این سیستم و همچنین مزایای آن آشنا شدیم. با در نظر گرفتن این دسته از اطلاعات، می‌توانید عملکرد مناسب و مطلوبی در استفاده از این سیستم داشته باشید.

سوالات متداول

آیا سیستم چت آنلاین چگونه بر روی میزان فروش اثر می‌گذارد؟

این سیستم از طریق جلب اعتماد مشتری و افزایش نرخ تبدیل سایت، می‌تواند میزان فروش شما را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

در سیستم چت آنلاین چه محتواهایی را می‌توان ارسال یا دریافت کرد؟

در جعبه چت آنلاین شما می‌توانید متن موردنظر را تایپ کرده و یا فایل‌های مختلف، ایموجی، تصاویر و لینک‌های مختلف را ارسال و یا دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سیزده =