لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نوشتن چند مقاله در هفته موفقیت در سئو را تضمین می‌کند؟

فرض کنید که یک معلم هستید و می‌خواهید برای یک سال تحصیلی خود برنامه‌ریزی کنید. داشتن یک طرح درس مشخصی به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه درس‌ها را به موقع تمام کرده و در عین حال فرصت کافی برای تمرین و رفع اشکال را هم در اختیار داشته باشید. بخش انتشار محتوا در سایت هم درست مانند یک کلاس درس است که شما در آن می‌خواهید مطالبی را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید. به همین دلیل نیاز به معیارهایی دارید که تعیین می‌کنند چه تعداد مقاله در هفته نیاز خواهید داشت و موضوع هریک از آن‌ها چیست؟ با ما در این مقاله از لاک پشت همراه باشید تا معیارهایی را به شما ارائه دهیم که به شما در تعیین تعداد مقاله های مورد نیاز کمک می‌کند.

نوشتن چند مقاله در هفته موفقیت در سئو را تضمین می‌کند؟
راهنمای مطالعه

منظور از مقاله چیست؟

قبل از هر چیز باید تکلیف خود را روشن کنیم که منظور ما از مقاله در این متن چیست؟ زمانی که صحبت از مقاله می‌کنیم؛ منظور هرگونه محتوایی است که شما قرار است در وب‌سایت خود منتشر کنید. این محتوا می‌تواند محصول، محتوای بلاگ و یا لندینگ پیج باشد. حتی یک ویدئو، پادکست یا اینفوگرافیک که برای افزایش آگاهی مخاطب درباره یک موضوع خاص در وب‌سایت قرار داده می‌شود، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. بنابراین به طور کلی هر مطلبی که شما در سایت خود منتشر می‌کنید؛ در مفهوم مقاله در این متن خلاصه شده است.

علت اهمیت تعداد مقالات منتشر شده در هفته برای سایت

علت اهمیت تعداد مقاله های منتشر شده در هفته

احتمالا اولین سوالی که در مواجهه با این عنوان به ذهن شما رسیده این است که چرا تعداد مقاله های منتشرشده در هفته اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر مقاله یا مطلب جدیدی که در سایت خود منتشر می‌کنید، یک نشانه از فعال بودن شما را برای گوگل ارسال می‌کند. به این ترتیب صفحات سایت سریع‌تر ایندکس می‌شوند؛ زیرا گوگل بودجه خزش بیشتری را به شما اختصاص خواهد داد. البته این موضوع بدان معنا نیست که هرچه تعداد مقاله و صفحه جدید بیشتر باشد، بهتر است و حتما در رتبه‌های بالا قرار خواهید گرفت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقاله بودجه خزش چیست را مطالعه کنید تا متوجه شوید که این فعال بودن و ارائه صفحات جدید در گوگل، از چه نظر می‌تواند برای شما مفید باشد. به علاوه این نکته را در نظر داشته باشید که:

تعداد زیادی مقاله های منتشرشده تضمین‌کننده موفقیت شما در سئو نیست؛ بلکه این کیفیت محتوا است که می‌تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود ببخشد.

معیارهای مهم برای تعیین تعداد مقاله

هرچند کیفیت محتوا از دید گوگل نسبت به کمیت آن اهمیت بیشتری دارد؛ اما نباید فکر کنید که تعداد اصلا اهمیتی ندارد. واضح است که اگر تنها یک صفحه یا محتوای جدید را در هر هفته به سایت خود اضافه کنید، هرگز به گرد پای رقیبی که به طور مرتب مشغول تولید محتوای باکیفیت است، نخواهید رسید. بنابراین برای اینکه بتوانید تعداد مقاله های مورد نیاز در هفته را برای خودتان مشخص کنید؛ معیارهای زیر را در نظر داشته باشید:

مقایسه میزان اهمیت کیفیت و کمیت محتوای منتشر شده در سایت

1. توجه به ظرفیت تیم

اولین نکته‌ای که باید برای تعیین تعداد مقاله های مورد نیاز در هفته در نظر داشته باشید، این است که تیم شما چقدر ظرفیت دارند. برای این موضوع هم باید به گروه تولید محتوا توجه کرده و هم گنجایش گروه طراحی سایت و سئو را در نظر بگیرید. زیرا تولیدکنندگان محتوا قرار است مقاله‌ها را برای شما بنویسند و طراحان سایت هم باید آن‌ها را بارگذاری کنند. از سوی دیگر تیم سئو هم باید فرصت کافی را در اختیار داشته باشد تا بتواند این مقاله‌ها را بهینه‌سازی کرده و در نهایت آن‌ها را روانه صفحه اول نتایج کند. دقت کنید که هرچه حجم کاری تیم بالاتر برود، کیفیت محتوای تولیدشده کاهش پیدا خواهد کرد. پس هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید!

2. در نظر گرفتن نوع وبسایت

یکی دیگر از معیارهای مهمی که باید در زمان تعیین تعداد مقاله های مورد نیاز به آن دقت کنید، این است که سایت شما از چه نوعی است؟ برای مثال مجله‌های خبری و تفریحی هرگز نمی‌توانند با انتشار دو یا سه مقاله در هفته به موفقیت برسند. بنابراین باید ماهیت کسب و کار خود را در نظر گرفته و بررسی کنید که سرعت انتشار تا چه حد برای شما اهمیت دارد؟

برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید؛ فرض کنید که قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید که در زمینه فروش دوربین و وسایل عکاسی فعالیت می‌کند. در چنین موردی داشتن نقد و بررسی‌های تخصصی، محتواهای مقایسه‌ای و راهنماهای خرید یا استفاده از محصول، برای کاربر شما اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین می‌توانید با انتشار دو یا سه مقاله تخصصی در وبلاگ خود در طول هفته، کاربران را به خود جذب کرده و به آن‌ها نشان دهید که یک متخصص در این زمینه هستید. در نتیجه اعتماد آن‌ها برای خرید محصولات شما هم جلب خواهد شد و در نهایت تبدیل به مشتری وفادار شما می‌شوند. این در حالی است که برای یک سایت فروشگاهی که مواد غذایی را ارائه می‌دهد، سرعت انتشار محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا این محصولات دارای تاریخ انقضای محدود هستند و در عین حال تنوع آن‌ها هم برای مخاطب بسیار اهمیت دارد. بنابراین به این نکته دقت کنید که:

ماهیت کسب و کار شما مهم‌ترین معیار برای تعیین تعداد مقاله های مورد نیاز در هفته است.

3. بررسی رقبا

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه متوجه شوید به چه تعداد مقاله و مطلب در هفته نیاز دارید، این است که رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید. بررسی رقبا به شما کمک می‌کند که بفهمید آن‌ها درباره چه موضوعاتی مطلب نوشته‌اند و در چه بازه زمانی آن را منتشر کرده‌اند. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید استراتژی و تقویم محتوایی خود را آماده کنید. با بررسی وب‌سایت رقبا و تاریخ انتشار مطالب آن‌ها، متوجه خواهید شد که این رقبا در ابتدای کار خود چه روندی را پیش گرفته‌اند که در رسیدن به موفقیت آن‌ها تاثیر به سزایی داشته است.

اهمیت توجه به استراتژی محتوا در تولید محتوا برای سایت

4. توجه به استراتژی محتوا

زمانی که می‌خواهید از خدمات تولید محتوا در اصفهان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای وب‌سایت خود استفاده کنید؛ نیاز به یک استراتژی محتوا دارید. این استراتژی که معمولا در کنار یک تقویم ارائه می‌شود؛ به شما می‌گوید که قرار است درباره چه موضوعاتی در سایت شما صحبت شود. به علاوه در content strategy مشخص خواهد شد که در هر هفته چه تعداد مقاله باید منتشر شود و زمان انتشار آن‌ها چه موقع است؟ این استراتژی توسط متخصصان سئو و تولید محتوا نوشته می‌شود و در آن به تمامی معیارهایی که در اینجا آورده شده، دقت شده است.

تاثیر تعداد مقاله های منتشر شده بر روی سئو

حالا که استراتژی محتوایی خود را نوشته‌اید و می‌دانید که باید چند مقاله را در هفته منتشر کنید؛ سوال اینجا است که این تعداد چه تاثیری بر روی بهینه‌سازی سایت خواهند داشت؟ باید بدانید که تعداد مقاله‌ها به طور مستقیم بر روی سئو تاثیری نخواهد داشت؛ اما در نهایت می‌تواند مسیر رسیدن به لینک‌های برتر را کوتاه‌تر کند. البته به شرطی که لینک سازی داخلی را به درستی در مقاله های خود رعایت کرده و آن‌ها را به قسمت‌های مختلف سایتتان ربط دهید. هرچه وب‌سایت شما فعال‌تر بوده و مقاله های بهتری را تولید کند، دید گوگل هم به شما بهتر خواهد شد و رفته‌رفته رتبه‌تان را بالا می‌برد.

البته دوباره تاکید می‌کنیم که صرفا تعداد مقاله‌ها ملاک نیست و کیفیت آن‌ها حرف اول را می‌زند. برای مثال فرض کنید که در هفته 6 مقاله را درباره موضوعات مربوط به طراحی سایت و سئو در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید. همه این موضوعات مواردی هستند که توسط کاربران مختلف جستجو می‌شوند و بسیار اهمیت دارند. اما هیچ‌یک از این مقالات بازدید زیادی نخواهند خورد و در نهایت جایگاهی کسب نمی‌کنند. پس حالا که موتور تولید محتوای شما روشن است، چرا به مقصد نمی‌رسید؟

علت این موضوع آن است که شما به جای یک بوگاتی آخرین مدل، پیکان مدل 48 را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرده‌اید. هر دوی این خودروها موتور روشنی دارند و حرکت می‌کنند؛ اما این کجا و آن کجا؟! پس اگر می‌خواهید از مقاله های منتشرشده در وب‌سایت برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید؛ این نکته را آویزه گوشتان کنید:

با توسعه تیم خود، کمیت مقاله های خود را در عین حفظ کیفیت آن‌ها بالا ببرید. به این ترتیب لینک‌های برتر از آن شما خواهند بود.

تاثیر تعداد مقاله ها بر روی جذب کاربر

حالا سوال اینجا است که آیا انتشار تعداد مشخصی در صفحه می‌تواند در جذب کاربران و افزایش نرخ تبدیل به شما کمک کند؟ باید بگوییم که تنها تعداد مقالات نیست که برای جذب کاربران اهمیت دارد؛ بلکه موضوع آن‌ها است که تضمین‌کننده موفقیت شما خواهد بود. به عبارت بهتر شما باید درباره موضوعاتی بنویسید که برای کاربر جذاب است و در ذهن او سوال شده است. بدون شک هرچه حوزه کاری شما گسترده‌تر باشد؛ سوالات بیشتری در ذهن کاربران خواهد بود. بنابراین برای پاسخ دادن به همه آن‌ها به تعداد بیشتری مقاله نیاز دارید.

تجربه ما در گروه لاک پشت نشان می‌دهد که برای کسب و کارهای مختلف، انتشار 2 محتوای بلاگ در هفته می‌تواند به خوبی نیاز مخاطب را پاسخ دهد؛ اما تصمیم‌گیری درباره سایر محتواها، به طور مستقیم بستگی به کسب و کار شما دارد. واضح است که با گسترده‌تر شدن وب‌سایت و افزایش محصولات و خدمات، احتمالا نیاز به تولید محتوای بیشتری است.

در نهایت باید بگوییم …

برای اینکه بدانید چه تعداد مقاله در هفته نیاز دارید؛ باید ماهیت کسب و کار و میزان فعالیت رقبایتان را در نظر بگیرید. در این مسیر همواره به یاد داشته باشید که کمیت نیست که باعث موفقیت شما در سئو و رسیدن به رتبه‌های برتر می‌شود؛ بلکه این کیفیت محتواها و موضوع آن‌ها است که شما را به صفحه اول خواهد رساند. بنابراین اگر مطمئن هستید که تیم شما توانایی تولید محتوای باکیفیت را دارد، بر طبق استراتژی پیش رفته و به تعداد مناسبی مقاله تولید کنید. اما هر زمان که احساس کردید محتوای شما مخاطب را راضی نمی‌کند؛ قدری استراحت کرده و تعداد مقاله‌ها را کاهش دهید تا بتوانید دوباره با قدرت پیشین به مسیرتان ادامه دهید.

سوالات متداول (FAQ)

آیا تعداد مقاله های زیاد، ما را به یک مرجع تبدیل خواهد کرد؟

باز هم تاکید می‌کنیم که زیاد بودن تعداد مقاله‌ها باعث تبدیل شدن شما به یک مرجع نخواهد شد. بلکه این کیفیت مقاله‌ها است که می‌تواند در نهایت شما را به عنوان یک مرجع تخصصی معرفی کند.

آیا تولید محتوای متنی تنها راه برای رسیدن به رتبه‌های برتر است؟

زمانی که صحبت از تعداد مقاله‌ها در هفته می‌کنیم، منظور ما تنها تولید محتوای متنی نیست. امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که یک ویدئو را تماشا کرده یا به پادکست گوش بدهند. حتی گاهی اوقات استفاده از اینفوگرافیک می‌تواند برای جذب کاربر مفید باشد. بنابراین بهتر است در وب‌سایت خود مجموعه‌ای از این محتواها را داشته باشید تا بتوانید سلیقه همه مخاطبان را برآورده کنید.

آیا کاهش تعداد مقاله های منتشر شده در هفته به سایت آسیب میزند؟

کاهش تعداد مقاله‌ها در یک مدت محدود که در نهایت منجر به بهبود کیفیت محتوا شود، آسیبی به وب‌سایت شما نخواهد رساند. اما باید دقت کنید که در این مدت باید از طریق دیگری مانند تغییر دادن صفحه‌های قبلی یا اضافه کردن صفحاتی با محتوای کوتاه، فعالیت سایت خود را حفظ کنید تا بودجه خزشتان کاهش پیدا نکند.

آیا تولید مقاله به تعداد زیاد برای یک وب‌سایت تازه‌کار مفید است؟

وب‌سایت‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند، نیاز به تولید محتوای باکیفیت برای رسیدن به رتبه‌های برتر و دیده شدن دارند. این وب‌سایت‌ها در ابتدا باید صفحات فرود یا لندینگ پیج خود را تقویت کرده و پس از این کار از مقاله‌ها برای قدرت بخشیدن به آن‌ها و لینک سازی داخلی استفاده کنند.

آیا باید برای انتشار مقاله‌ها در سایت یک برنامه زمانی معین را دنبال کنیم؟

داشتن برنامه زمانی منظم و تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند که سایت خود را منظم نگه داشته و بدانید که تا به حال درباره چه مواردی در آن مطلب منتشر کرده‌اید. اما این موضوع بدان معنا نیست که اگر مطلبی آماده انتشار داشتید، صبر کنید تا زمان انتشار آن فرا رسیده و سپس آن را در سایت قرار دهید. شما می‌توانید محصولات و برگه‌های خود را در هر زمانی که آماده هستند منتشر کرده و به مرور زمان محتوای آن‌ها را بهبود ببخشید.

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =