لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

الگوریتم کبوتر

پیش از شروع به مطالعه این مقاله، در گوگل سرچ کنید: رستوران های نزدیک من، نتیجه شگفت انگیزی خواهید دید که خود گوگل لوکیشن شما را تشخیص داده و رستوران های نزدیک را با مختصات به شما پیشنهاد می دهد. در حقیقت این همان الگوریتم کبوتر می باشد.اگر می خواهید بدانید دقیقا الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ چگونه کار می کند و چه تاثیری روی سئو محلی سایت دارد با ما همراه باشید.

تصویر شاخص الگوریتم کبوتر
راهنمای مطالعه

منظور از الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

گوگل الگوریتم کبوتر را در اواسط سال 2013 راه اندازی و در سال 2014 به صورت رسمی معرفی کرد. بروزرسانی اولیه این الگوریتم اولین بار در روزنامه Search Engine Land اطلاع رسانی شد. همانطور که مطلع اید کار موتور جستجوی گوگل با محتوا است. نکته ای که وجود دارد این است که دیگر صرفا مطالب، تصاویر، فیلم و صوت برای گوگل محتوا محسوب نمی شوند. علاوه بر این ها، مکان نیز نوعی محتوا است. در هر حال گوگل تلاش دارد همواره بهترین و مرتبط ‌ترین نتایج را برای کاربر ارائه دهد. گوگل به منظور استفاده صحیح از این محتوا از الگوریتم کبوتر رونمایی کرده است تا باکمک آن کار برای کاربرانش آسان تر شود.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر گوگل چگونه کار می کند؟

در ابتدا دیدید که وقتی “رستوران های من” را در گوگل سرچ کردید، گوگل نتایجی را برای شما ارائه داد. حالا تصور کنید که شهر شما تغییر پیدا کند اما باز همین عبارت را در گوگل سرچ کنید. قطعا این بار پیشنهادات گوگل هم فرق می کند که این کار زیر سر الگوریتم کبوتر است. این الگوریتم جست و جوی شما را با الگوریتم سایت های مرتبط از بین هزاران سایت ایندکس شده تطبیق می دهد.  هر کدام که از نظر مکانی به شما نزدیک‌تر باشند را به ترتیب برای شما ارائه خواهد داد.

این الگوریتم سرعت را چاشنی کار می کند بدون اینکه ذره ای از کیفیت پیشنهادات ارائه شده کم کند. برای نمونه در صورتی که اصطلاح “مدارس تهران” را جستجو کنید، هرگز مدارس سمنان به شما نشان داده نخواهد شد.

تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل در سئو محلی !!!

نتایج نشان می دهد که الگوریتم کبوتر گوگل برای کاربران مفیدتر از فعالیت ها بوده است. زیرا گوگل با استفاده از این الگوریتم برای ارائه نتایج مرتبط، شما را در وسط یک دایره می گذارد و شعاعی برای این دایره مشخص می‌ کند. اما موضوع این است که این دایره همه فعالیت های نزدیک شما را در برنمی گیرد پس برای برخی کسب و کار ها نسبت به کارابران نتیجه سودمندی ندارد.

با راه اندازی الگوریتم کبوتر اکثر فعالیت ها، کار های نامتعارفی برای دور زدن گوگل انجام دادند تا اسم کسب و کارشان در نتایج لوکیشن گوگل ارائه شود. یکی از نقاط ضعف این الگوریتم گوگل تفکیک نکردن فعالیت های حقیقی از انواع غیر حقیقی آن می باشد. به همین خاطر کسانی هستند که تلاش می کنند که با تغییر اسم خود در مکان های گوگل، خود را به صورت نامتعارفی در نتایج گوگل نشان دهند.

این الگوریتم تاثیر زیادی بر روی سئو محلی کسب و کار ها داشته است

  • کمک به پیشرفت کسب و کارهای محلی در پیدا کردن آسان تر مشتریان هدف.
  • شخصی سازی نمودن پیشنهادات گوگل به منظور دستیابی سریع و راحت به محتوای هدف.
  • تغییر در ظاهر نتایج پک گوگل که با توجه به موقعیت مکانی کاربر بهینه می شوند.

تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر ترافیک سایت

این الگوریتم تغییرات ناچیزی روی ترافیک سایت دارد. البته برخی از فعالیت ها هم هستند که می گویند ترافیک وبسایت ‌شان کاهش پیدا کرده و باعث نارضایتی آن ها شده اما این ممکن است نشان دهنده افزایش کیفیت (نتایج مرتبط تر) باشد.

تصور کنید که پیش از راه اندازی الگوریتم کبوتر، 40 کاربر وارد سایت می شدند و صرفا 7 نفر آن ها به مشتری تبدیل می شدند و محصول یا خدماتی از شما می گرفتند اما بعد از راه اندازی الگوریتم کبوتر شما از لیست پیشنهادات برخی جست و جو ها خط خوردید اما به جای آن محتوای سایت شما به محتوای سرچ کاربر مرتبط تر است. به عبارتی شاید 40 کاربر وارد سایت شما نشود و صرفا 17 کاربر به سایت شما بیایند اما از این تعداد 11 نفر به مشتری تبدیل شوند. بنابراین با اینکه ترافیک وبسایت شما کاهش پیدا می کند، اما در عوض نرخ CTR  سایت شما افزایش می یابد.

چگونه می توانیم رضایت الگوریتم کبوتر را برای سایت خود جلب کنیم؟

سایت خود را در گوگل مپ ثبت نمایید. اسم، نشانی و تلفن تماس کسب و کار خود را در همه صفحات سایت قرار دهید. (فوتر سایت فضای خوبی برای این کار است اما جدا از آن یک صفحه “تماس با ما” نیز بگذارید.)

سایت خود را در  Local Directory Websites (وبسایت های مرجع) ثبت کنید. این سایت ها لیستی از سایت ‌های مختص به یک تجارت را با جدا کردن شهر یا منطقه به شما نشان می‌ دهند.

در سایت خود قسمتی را قرار دهید تا کاربران نظرات و سوالات خود را ثبت کنند و به آن ها پاسخ دهید.

از زبان علامت گذاری Schema بهرمند شوید و به عبارتی با زبان گوگل صحبت کنید تا رتبه بهتری به شما بدهد.

جمع بندی

سایت ‌های بسیاری بعد از روی کار امدن الگوریتم کبوتر گوگل، به رتبه های آخر فهرست نتایج سقوط کردند. از طرفی اما سایت‌هایی هم با این الگوریتم، به رتبه بهتری از نتایج جستجوی گوگل دست یافته اند و شاهد ارتقا رتبه خود بودند.

رعایت قوانین سئو و آشنایی با الگوریتم کبوتر کمک رسان شماست تا در محدوده کسب و کار خود با رقبای قدیمی و قدرتمند فعال در دنیای مجازی رقابت نمایید. این الگوریتم یک شانس فوق العاده برای فعالیت های محلی می باشد و قادر است نقش موثری در موفقیت شما ایفا کند.

به این مقاله امتیاز دهید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =