لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

الگوریتم پنگوئن

یکی از الگوریتم های گوگل که به منظور ارائه بهترین نتایج جستجو از آن استفاده می کند، الگوریتم پنگوئن می باشد. الگوریتم پنگوئن گوگل به منظور جلوگیری و جریمه سایت هایی که در زمینه لینک سازی غیر طبیعی و اسپم فعالیت کرده اند، می پردازد. در این مقاله تصمیم داریم به تعریف الگوریتم پنگوئن، عملکرد آن و وظایف الگوریتم پنگوئن بپردازیم.

تصویر شاخص الگوریتم پنگوئن
راهنمای مطالعه

دلیل ارائه الگوریتم پنگوئن

یکی از تاسیس کنندگان کمپانی گوگل،PageRank را راه اندازی کرد که این امکان را برای گوگل فراهم می کرد که طبق میزان بک لینک ‌ها، سطح کیفی سایت را بسنجد و به همین خاطر بسیار محبوب شد.
بعد ها کارشناسان سئو شیوه هایی را برای دور زدن مقررات گوگل و PageRank پیدا کردند تا بدون هیچ زحمتی به صفحه اول گوگل دست یابند. این کار ها باعث شد که گوگل بعضی از فاکتور های قرار گیری سایت ‌ها در نتایج بالاتر را عوض کند و الگوی کلمات کلیدی و ساختار لینک های خود را بی اعتبار کند. الگوریتم پنگوئن سایت هایی که صفحات سایت را صرفا با کلمات کلیدی پر می کنند و کار های اسپم گونه ای انجام می دهند را جریمه می کند.

الگوریتم پنگوئن

تاریخچه الگوریتم پنگوئن

گوگل برای نخستین بار الگوریتم پنگوئن را در سال 2012 معرفی کرد و پس از آن تا به امروز گوگل بروزرسانی های گوناگونی را برای این الگوریتم ارائه داده است. این الگوریتم در ابتدا نیز از همه زبان ها پشتیبانی می کرد. در سال 2013 نیز آپدیت جدیدی ارائه داد که علاوه بر دسته بندی ها و صفحه اصلی سایت، در سایر صفحات نیز به دنبال لینک اسپم می گردد تا در صورت وجود، صفحه مورد نظر را مورد جریمه قرار دهد.

در ابتدای کار الگوریتم پنگوئن؛ در صورتی که سایت ‌های جریمه شده اشتباهات خود را جبران می کردند، باز هم تغییری در شرایط آن ها به وجود نمی آورد اما در بروزرسانی سال 2014 سخت گیری ها را کم کرد و در صورت جبران مورد تخلف به جایگاه قبل باز می گرداند. در سال 2016 مدیران ارشد گوگل اعلام کردند که الگوریتم پنگوئن قسمتی از هسته‌ی الگوریتم جستجو است. لازم به ذکر است که همچنان علت قانع کننده و واضحی برای انتخاب اسم پنگوئن برای این الگوریتم بیان نشده است.

کار الگوریتم پنگوئن!!

الگوریتم پنگوئن فیلتری است که با سایت هایی که صرفا به وسیله لینک سازی، استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی موفق شده اند در نتایج جستجوی گوگل رتبه و جایگاه بهینه ای را کسب کنند، مقابله می کند. بنابراین می توان گفت کار الگوریتم پنگوئن یافتن و تشخیص سایت های بی ارزش و اسپم می باشد. وقتی که این وب سایت ها را تشخیص داد آن ها را با حذف کردن از نتایج جستجو گوگل تنبیه می کند. این الگوریتم شدیدا با شیوه های سئو کلاه سیاه مخالف است. البته همانطور که گفتیم سایت ‌هایی را که با شیوه درست بهینه سازی می ‌شوند و محتوا خوبی ارائه می ‌دهند را نیز تشخیص داده و رتبه آن ها را ارتقا می دهد.

هدف الگوریتم گوگل پنگوئن

هدف اصلی این الگوریتم این است که با لینک ‌سازی ‌های غیرطبیعی یا اسپم و keyword stuffing مبارزه نماید. به عبارتی اگر سایت شما توسط این الگوریتم پنالتی شود، اعتماد گوگل نسبت به سایت شما کاهش پیدا می کند.

این الگوریتم سعی دارد که سایت ‌های پر محتوا و باکیفیت را به کاربران ارائه دهد. دقیقا هدف این الگوریتم، کاهش اثربخشی شیوه های کلاه سیاه و بر عهده گرفتن کنترل اوضاع توسط گوگل است.

نحوه عملکرد پنگوئن

تمرکز این الگوریتم گوگل پنگوئن روی بک لینک ‌های سایت و لینک بیلدینگ می باشد که تعادل در این مورد رعایت شود.

تصور کنید سایت شما 5 صفحه‌ای دارد که هیچ سیگنالی از شبکه اجتماعی یا page rank در آن نیست و اما از طرفی پنج هزار بک لینک برای سایت خود دارید. مشخص است که عملکرد سئو این سایت معمول نیست. گوگل از خود می پرسد به چه دلیل این سایت از ساختار لینک های خوبی برخودار است با اینکه در شبکه های اجتماعی فعالیتی ندارد. پس باید به همه جوانب توجه کنید.

الگوریتم پنگوئن روی تکرار کلمات کلیدی نیز تمرکز دارد. بنابراین از تکرار بیش از حد بپردازید چراکه با وجود الگورتیم پنگوئن این کار به ارتقا رتبه سایت شما کمکی نمی کند.

در مجموع اگر از شیوه های سئو کلاه سیاه به منظور بهینه سازی وب سایت خود استفاده نمایید، شک نکنید که الگوریتم پنگوئن شما را تنبیه می کند. این تنبیه به این صورت است که صفحات شما در نتایج جستجو ایندکس نمی شود یا به ازای جستجو کلمات کلیدی ترافیک سایت کاهش پیدا می کند.

چگونه بفهمیم که الگوریتم پنگوئن گوگل سایت ما را جریمه کرده است؟

وقتی که مشاهده کنید یکی از صفحات وب سایت شما به ازای جستجوی کلمات کلیدی دیگر در نتایج جستجو ایندکس نمی شود.

ترافیک سایت شما برای یک واژه کلیدی افت پیدا می کند.

اخطار لینک بیلدینگ نامعتبر در گوگل وبمستر دریافت می کنید.

راه های نجات از جریمه الگوریتم پنگون

اگر سایت شما با الگوریتم پنگوئن جریمه شده باشد نیاز به ارسال فایل تجدید نظر به گوگل نیست. شما باید تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید که ربات های گوگل متوجه شوند که شما پشیمان شده اید از کارتان و دیگر تکرار نمی کنید. ازجمله تغییرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لینک های غیر طبیعی و مخفی را حذف کنید.
  • از فنون کلاه سیاه و کلاه خاکستری استفاده نکنید.
  • لینک های اسپم ورودی که نظارتی بر روی آن ندارید را نپذیرید.
  • با وب سایت های بی کیفیت تبادل لینک نداشته باشید.
  • محتوا های خود را بازنویسی کنید و مطمئن شوید که کلمات کلیدی بیهوده و نامرتبط تکرار نشده اند.
  • کد های مخرب صفحات سایت خود را اصلاح نمایید.

جمع بندی

از آنجایی که گوگل به منظور مدیریت مطالب نتایج جستجوی خود از الگوریتم‌ های ارتقا یافته و بروز شده ای همچون پنگوئن استفاده می ‌کند، اعتماد کاربران به این موتور جستجو بیشتر است.

بنابراین نیاز است شما نیز اگر سایتی دارید که می خواهید در صفحات اول باشید، اعتماد گوگل را کسب کنید تا بتوانید در صفحات ابتدایی نتیجه جستجو گوگل باشید.

محتوا های سایت خود را به شیوه درست و مطابق الگوریتم ها درج کنید تا مورد اعتماد گوگل باشید و با جریمه الگوریتم پنگوئن مواجه نشوید.

به این مقاله امتیاز دهید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یک =