لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

یکی دیگر از الگوریتم های اصلی گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار است که با استفاده از آن گوگل می تواند مفهوم و اصطلاحات و واژه هایی که کاربران جست و جو می کنند را بهتر درک کند و شناخت مفهومی بیش تری داشته باشد این الگوریتم باعث می شود که کاربران تجربه بهتری از جست و جو داشته باشند.

تصویر شاخص الگوریتم مرغ مگس خوار
راهنمای مطالعه

با الگوریتم مرغ مگس خوار آشنا شوید

همان طور که گفته شد الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم های اصلی گوگل است. هدف آن این است که نتایج جست و جو را برای کاربران بهینه تر کند. قبل از آن که گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را ایجاد کند واژه های کلیدی مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل به حساب می آمد و بر روی آن تمرکز داشت. بعد از معرفی آن توسط گوگل نتایج جستجو به شدت تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفت.

کاربران بعد از معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار نتایج مرتبط تر و نزدیک تری به عبارتی که جست و جو کرده بودند را مشاهده می کردند. این موضوع خود عاملی برای کسب بیش تر رضایت کاربران به شمار می رود، علاوه بر آن مدیران سایت ها برای کسب جایگاه بالاتر در نتایج جست و جو اقدام به تولید محتوای با کیفیت تر کردند. زیرا این الگوریتم بر روی سئو سایت ها نیز اثر گذار است.

علت نام گذاری این الگوریتم چست ؟

گوگل در سال 2009 الگوریتم مرغ مگس خوار را معرفی کرد اما اگوست سال 2013  آن را روی کار آورد. که در اصل تکمیل کننده دو الگوریتم پاندا و پنگوئن به شمار می رود. اما چرا این نام را بر روی این الگوریتم قرار داده اند؟ سرعت و دقت دو عامل مهمی هستند که معمولا در سیستم های دیجیتالی این دو عامل با هم مغایرت دارند و یکی از آن ها فدای دیگری می شود.

اما الگوریتم معرفی شده توسط گوگل از هر دو عامل دقت و سرعت برخوردار است. این اسم نیز به همین دلیل روی آن گذاشته شده است زیرا مرغ مگس خوار علاوه بر بهرمندی از سرعت بالا، دقت بالایی نیز دارد. یعنی گوگل با این الگوریتم در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین نتایج را ارائه می دهد به عبارت دیگر این الگوریتم بر روی کلمات کلیدی که کاربران در گوگل جستجو می کنند، تمرکز کرده و امکان تحلیل و ارزیابی آن ها را به گوگل می دهد تا کاربران با سرعت بالایی به آنچه تمایل دارند برسند.

مرغ مگس خوار

تفاوت اگوریتم مرغ مگس خوار با الگوریتم های پاندا و پنگوئن در چیست؟

نقش الگوریتم مرغ مگس خوار شبیه به الگوریتم پاندا و پنگوئن نیست و مانند آن ها ضد اسپم نمی باشد. الگوریتم پاندا و پنگوئن به منظور پیشگیری از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می شوند. در صورتی که الگوریتم معرفی شده توسط گوگل برای درک مفهومی واژگان صرفا اینگونه عمل نمی کند. در واقع این الگوریتم دارای تاثیر مستقیمی در نتایج جستجو نیست و صرفا تلاش دارد با ارزیابی عبارت های جستجو شده، بهترین نتایج را ارائه دهد.

نحوه عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار به چه صورت است؟

با مثالی به بیان نحوه عملکرد  این الگوریتم می پردازیم. پیش از معرفی این الگوریتم اگر کاربری عبارت “دکوراسیون داخلی” را سرچ می کرد، گوگل نتایجی را نمایش می داد که سایت ها در صفحات خود به تعداد مشخصی از این عبارت استفاده کرده بودند. در این شرایط حتی شاید نتایج از لحاظ موضوعی به معنای عبارت جست و جو شده ارتباطی نداشته باشد. این مسئله اعتماد کاربران به گوگل را سلب می کرد و باعث نارضایتی آن ها شده بود چون به نتایج موردنظر خود نمی رسیدند.

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار این مشکل را حل کرد به گونه ای که با جستجوی “دکوراسیون داخلی” به گونه ای متفاوت توسط گوگل ارزیابی شد و گوگل عبارات مترادف آن ها مانند معماری، طراحی داخلی و… را نیز در جستجوی خود در نظر گرفت. در مثالی دیگر فرض کنید می خواهید بدانید همسر شهاب حسینی کیست؛ دیگر مثل گذشته نیاز نیست جستجو کنید که ” همسر شهاب حسینی چه کسی است؟” فقط همین عبارت “همسر شهاب حسینی” را سرچ کنید برای گوگل کافی است و خانم پریچهر قنبری در نتایج آورده می شود.

این به این منظور است گوگل توسط الگوریتم مرغ مگس خوار، عبارات کلیدی و واژه های مترادف منظور شما را درک می کند. در این تکنیک گوگل از گراف دانش خود و Semantic search جهت رسیدن به منظور و هدف کاربر استفاده می کند تا نتیجه درست را ارائه دهد.

آیا الگوریتم مرغ مگس خوار بر روی سئو تاثیر گذار است؟

این الگوریتم روی محتوا هایی که شما در وب سایتتان تولید می کنید تمرکز دارد. بررسی می کند که  محتوای تولید شده در وب سایت شما از ارزش بالا و مفهوم مناسبی بهرمند بوده و مورد تایید کاربران باشد. بنابر این این الگوریتم بر روی سئو نیز موثر است. این امکان وجود دارد تا با رعایت تعدادی نکات و همچنین با استفاده از خصوصیات الگوریتم مرغ مگس خوار سئو سایت خود را بهبود بخشید و رضایت این الگوریتم را جلب کنید.

چگونه وبسایت خود را بر اساس الگوریتم مرغ مگس خوار بهینه کنیم؟؟؟

هدف از ارائه الگوریتم های گوگل، در اولویت اول مقابله با تکنیک های غیر قانونی افزایش جایگاه سایت در نتایج جستجو است. پس از آن افزایش اعتماد و رضایت کاربران از نتایج ارائه شده می باشد. این امر چاره ای به جز تولید محتوای باکیفیت، حرفه ای و مورد نیاز کاربر را ندارد.

  • واژه های کلیدی که در وبسایت استفاده می کنید را بهینه کنید.
  • از عبارات توصیفی و عبارات کلیدی گوناگون استفاده کنید.
  • محتوای با کیفیت تولید کنید تا Dwell Time سایت افزایش یابد.
  •  انکر تکست ها را بهینه کنید.
  • طراحی جذابی داشته باشید تا در افزایش زمان حضور کاربر در سایت موثر باشد.
  • از محتواهای ویدئویی در مقالات خود استفاده کنید.
  • از کدهای نشانه گذاری Schema استفاده کنید.(با گوگل با زبان خودش حرف بزنید)

این مطلب به روزرسانی می شود…

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =