لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

الگوریتم تازگی محتوا

برای بهبود سئو سایت و ارتقا رتبه سایت، نکات و مواردی وجود دارد که اکثر مدیران سایت ها از آن ‌ها اطلاعی ندارند. در صورتی که شناخت و بکارگیری آن ها می‌تواند سئو سایت شما را دگرگون کند و تجربه خوشایندی را برای کاربر فراهم نماید. الگوریتم تازگی محتوا یکی از الگوریتم های گوگل است که توسط وبمستران چندان شناخته شده نیست و به آن توجه نمی کنند در صورتی که این الگوریتم در تعیین جایگاه سایت بسیار موثر است.

تصویر شاخص الگوریتم محتوا تازه
راهنمای مطالعه

آشنایی با عملکرد الگوریتم های گوگل به مدیران سایت ها کمک می کند که به درک بهتری برای سئو سایت خود برسند. یکی از الگوریتم های جذاب گوگل الگوریتم محتوای تازه یا تازگی محتوا است که معادل انگلیسی آن Freshness می باشد. قطعا شما هم این جمله را شنیده اید که محتوا پادشاه است. این جمله بیانگر میزان اهمیت محتوا می باشد. بعد از شنیدن یک جمله یک سوال مطرح می شود. اصلا چرا محتوا به این میزان اهمیت دارد؟

گوگل یکی از پرطرفدارترین موتور های جست و جو است که هدف آن کسب رضایت کاربران و ایجاد حس خوبی از تجربه جست و جو است. گوگل برای رسیدن به هدف خود به وسیله الگوریتم های مختلفی سعی می کند سایتی که محتوای بهتر و به روزتری را منتشر می کند را شناسایی کند و به کاربران خود نشان دهد. گوگل همیشه بر این نکته تاکید دارد که به منظور کسب رضایت کاربرانتان محتوا تولید کنید. یکی دیگر از الگوریتم های گوگل که بر روی محتوا تمرکز دارد الگوریتم تازگی محتوا است که در ادامه در مورد نحوه عملکرد آن و چگونگی بهینه سازی سایت برای آن را توضیح می دهیم.

تازگی محتوا

تاریخچه الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم تازگی محتوا در ژوئن 2010 به مجموعه الگوریتم های گوگل اضافه و نخستین بار در سوم نوامبر 2011 توسط گوگل به طور رسمی معرفی شد. روی کار آمدن این الگوریتم به حدی موثر بود که باعث شد نزدیک به 35 درصد از نتایج سرچ متاثر شده و تغییراتی داشته باشند. از آن زمان به بعد صاحبان فعالیت های آنلاین مضطرب شدند و سئو کاران و تولیدکنندگان محتوا به الگوریتم تازگی محتوای گوگل بیشتر توجه کردند.

تازگی محتوا

عملکرد الگوریتم تازگی محتوا چگونه است؟

در واقع می توان بیان کرد که الگوریتم محتوای تازه گوگل ، زمان انتشار و آپدیت بودن محتوا را به عنوان یک عامل بسیار اساسی و کلیدی در تعیین رتبه سایت لحاظ می کند. حتما برای شما هم پیش آمده است که قبل از خرید وسیله ای در مورد قیمت آن در گوگل جست و جو کرده باشید. نتایجی که گوگل به شما نشان می دهد به شکل زیر است.

  • سایتی که قیمت لحظه ای وسیله مورد نظر شما را می گوید.
  • سایتی که قیمت هایش برای روز ها و هفته های گذشته است.
  • سایتی که آخرین به روزرسانی آن متعلق به چند ماه کذشته است.

در این صورت شما قطعا سایتی را انتخاب می کنید که جدیدترین قیمت را به شما نمایش می دهد. این انتخاب شما، عملکرد الگوریتم تازگی محتوا است. در واقع میتوان اینطور نتیجه گرفت که گوگل به وسیله الگوریتم تازگی محتوا، تاریخ انتشار و به‌روز بودن محتوا را به عنوان یک معیار بسیار کلیدی در تعیین جایگاه سایت در نظر میگیرد. بنابراین زمانی که در مراحل یادگیری سئو سایت به شما می گویند تازگی و آپدیت محتوا یکی از عوامل اساسی سئو داخلی سایت می باشد واقعا گزافه گویی نیست و به همین صورت است.

نکته الگوریتم تازگی محتوا

هدف الگوریتم تازگی محتوا چیست؟

این الگوریتم گوگل نیز مانند کلیه الگوریتم های گوگل به قصد ارتقا سطح کیفی نتایج جستجو طراحی شده که نقش موثری در تعیین جایگاه بهتر در فهرست نتایج و جلب رضایت جامعه هدف داشته است. گوگل با ساخت این الگوریتم بر تازگی محتوا تاکید کرده است زیرا کاربران همواره دنبال بروزترین و تازه ترین اطلاعات هستند. در بعضی از زمینه ها مثل اخبار و سیاست و مسائل ترندی این موضوع مهم تر است و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند باید آپدیت کردن محتوای خود را جدی بگیرند.

قطعا شما وقتی که یک کلمه کلیدی را در گوگل سرچ می کنید می خواهید مطالب جدید و آپدیت شده ای دریافت کنید چرا که اطلاعات قدیمی به کارتان نمی آید. برای مثال وقتی به دنبال “جدیدترین موبایل های موجود در بازار” هستید، با عناوینی مانند قیمت جدیدترین موبایل ها، نمودار نرخ گوشی های موبایل و… روبرو می شوید اما چیزی که مهم است جدید بودن محتوا است. محتوایی که سال 2014 تولید و ارائه شده است به درد شما نمی خورد و شما به دنبال موبایل های جدید سال 2020 هستید. بنابراین می توان شما را یک کاربر الگوریتم محتوای تازه به شمار آورد.

هدف اصلی الگوریتم Freshness  نمایش اطلاعات آپدیت شده، جدید و البته سودمند به بازدیدکنندگان است.  طبق آن هر صفحه ای که اطلاعات بروز تری را ارائه می دهد به صورتی که کاربران به آن نیاز دارند، شایسته دریافت جایگاه بهتری می باشد. این الگوریتم باعث شد که وبمستران محتواهای سایت خود را بروز نگه دارند.

چگونه رضایت الگوریتم تازگی محتوا را به دست آوریم؟

نمایش تاریخ محتوا هم تاثیر بسیار مثبتی هم بر روی مخاطبان شما ایجاد می کند و هم مورد رضایت گوگل است. بنابراین بهتر است که تاریخ محتوا در قالب سایت شما نمایش داده شود.اما با روی کار آمدن الگوریتم Freshness  برخی از وبمستران با ابهاماتی رو به رو شدند، یکی از مسائل اساسی این بود که آیا ارائه یک محتوای جدید به خودی خود قادر به افزایش رتبه رتبه سایت خواهد بود؟ در پاسخ باید گفت از آنجایی که نوشتن یک مقاله خوب به خودی خود قادر نیست رتبه سایت را بهبود بخشد، ارائه یک محتوای تازه و جدید نیز تضمین کننده رتبه سایت نیست. در حقیقت موضوعی که سبب می شود گوگل محتوا های سایت شما را آپدیت شده بداند، بازتاب هایی است که از سمت کاربر می گیرد.

معیار های الگوریتم تازگی محتوا برای افزایش رتبه وبسایت ها شامل موارد زیر می شود:

  • افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت
  • گرفتن لینک از سایت‌هایی با محتوا های جدید
  • بهرمندی از لینک بیلدینگ های  مستمر و سودمند

بنابر این بر اساس معیار های الگوریتم تازگی محتوا برای بهبود رتبه سایت به مواردی که در پایین بیان می کنیم دقت داشته باشید.

  • بروزرسانی محتوای دارای رتبه‌ی سایت
  • پیش دستی در تولید محتوای باکیفیت و یونیک
  • دریافت سیگنال ‌های مثبت از شبکه های اجتماعی
  • حذف نکردن تاریخ انتشار محتوا ها

این مطلب در حال به روز رسانی است …

به این مقاله امتیاز دهید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =