لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خدمات لوکال سئو

سئو باعث هدایت هدفمند ترافیک به سمت وب‌سایت می‌شود. خدمات لوکال سئو یا سئو محلی نیز یک روش نوین و مهم در رونق بخشیدن به تجارت شما به شمار می رود. به‌عبارت ‌دیگر خدمات لوکال سئو کنترل‌ کننده نتایج جستجوهای محلی است. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید و یا سفارش خود را از طریق فرم زیر تکمیل و ارسال فرمایید.

لوکال سئو چیست؟
راهنمای مطالعه

اهمیت سئو محلی یا لوکال سئو

وقتی کاربر در موتور جستجو به دنبال دریافت خدمات یا خرید محصولات مورد نظرش می‌باشد، مواردی مانند: نزدیک‌ترین فروشگاه موادغذایی یا بهترین شرکت خدماتی را سرچ می‌کند، سئو محلی تمام فروشگاه‌ها و مراکز ارائه‌دهنده خدمات موردنظر را رتبه‌بندی و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

درواقع خدمات سئو لوکال یا سئو محلی فرایندی است که در طی آن، کسب‌وکارها به دنبال بهینه‌سازی و مشاهده مکان خود به‌صورت آنلاین، برای کسانی هستند که به خدمات و محصولات آن‌ها نیاز دارند. سئو محلی با افزایش ترافیک فروشگاه شما باعث رونق کسب‌وکارتان می‌شود. به‌عبارت‌دیگر سئو محلی کنترل‌کننده نتایج جستجوهای محلی است.

سرچ های محلی چه تفاوتی با سرچ های غیرمحلی دارند؟

در سرچ محلی همان‌طور که از اسم آن مشخص است، کاربر در جستجوی مکانی نزدیک و در دسترس می‌باشد، که امکان مراجعه حضوری را برای او محیا سازد و خدمات مورد نظر خود را ارائه دهد. برای درک بیشتر این تفاوت، اگر عبارت شرکت طراحی سایت را سرچ کنید، خواهید دید که گوگل مطالب زیادی درباره شرکت‌های طراحی سایت به نمایش می‌گذارد، اما اگر عبارت شرکت طراحی سایت در اصفهان یا سئو در اصفهان را جایگزین آن عبارت کنید، شرکت‌هایی که در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند (نتایج محلی) را به شما نشان می‌دهد. این همان سئو محلی و یا لوکال سئو است.

همچنین خدمات سئو لوکال و سئو ارگانیک نیز تفاوت‌هایی دارند. سئو ارگانیک فرآیندی است که طی آن مشاغل به دنبال ارتقا رتبه خود در نتایج گوگل، برای هدایت بیشتر ترافیک به وب‌سایت خود هستند. سئو ارگانیک با توجه به ساختار وب‌سایت و ایجاد محتوایی که با هدف سرچ کاربر مطابقت دارد، انجام می‌شود. رتبه‌بندی در سئو ارگانیک بر اساس روش‌هایی مانند: تقویت کلمات کلیدی، لینک دهی و نوشتن محتوای با کیفیت بالا، بهبود می‌یابد. درحالی‌که در سئو محلی عواملی مانند: پیدا شدن مکان کسب‌وکار، تطابق با جستجوی کاربر و ترافیک وب‌سایت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

نتایج جستجوی محلی چگونه نمایش داده می‌شوند؟

درواقع نمایش نتایج سرچ‌های محلی، به این بستگی دارد که گوگل رتبه‌بندی محلی را بر اساس چه معیارهایی تعیین می‌کند. معمولاً نتایج جستجوهای محلی در بالای جستجوهای ارگانیک قرار می‌گیرند. نتایج محلی معمولا بر اساس ارتباط قبلی مشتریان، فاصله مکانی و برندینگ (شاخص بودن مکان موردنظر) تعیین می‌شود. ترکیبی از این عوامل باعث میشود که موتورهای جستجو بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهند.

به عنوان مثال: الگوریتم‌ها ممکن است تصمیم بگیرند، کسب و کارهایی که از لحاظ جغرافیایی دورتر از مکان کاربر هستند را نسبت مشاغلی نزدیک تر، در اولویت قرار دهند. این در صورتی محقق می‌شود که از لحاظ کیفی و محتوایی، نزدیکی بیشتری با آنچه که کاربر سرچ کرده است داشته باشد. درواقع نتایج جستجوی محلی، در پاسخ به سوالات سرچ شده ظاهر می‌شوند. سوالاتی مثل (فروشگاه‌هایی که هم‌اکنون باز هستند؟) یا (نزدیک‌ترین فروشگاه پوشاک؟) با توجه به این سؤال‌ها، نتایج جستجو می‌توانند در ارتباط با مکان جغرافیایی و ساعت کاری، رتبه‌بندی شوند. یکی از شاخص ترین الگوریتم ها در زمینه سئو محلی، الگوریتم کبوتر میباشد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله آن را مطالعه کنید.

عوامل مؤثر در بهبود سئو محلی

حال که با مفهوم سئو محلی و خدمات آن (local seo) آشنا شدید، بهتر است با روش های بهینه سازی سایت برای محله خود نیز آشنا شوید.

1. بهبود کلمات کلیدی

تحقیق در مورد بهترین کلمات کلیدی، یک گام اساسی برای هر کمپین موفق SEO است. این مسئله شامل کشف و تجزیه ‌و تحلیل عبارات و اصطلاحاتی است که اکثریت افراد، درواقع در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند تا مشاغل محلی مانند شغل شما را پیدا کنند. اگر سعی کنید بهترین و نزدیک‌ترین کلمات را به سرچ‌های محلی کاربران پیدا کنید، در نتایج جستجو کسب‌وکارتان رتبه‌بندی بهتری خواهید داشت.

برای شروع، خودتان را جای مخاطب بگذارید یا از مشتریان، دوستان یا خانواده بپرسید که از چه کلمات کلیدی، برای یافتن مشاغلی مانند شغل شما استفاده می‌کنند. لیست خود را مرتب کرده و برای یافتن ایده‌های جدید درباره کلمات کلیدی، میتوانید با یک متخصص حرفه ای در زمینه سئو مشورت کنید. سعی کنید مجموعه‌ای از کلمات کلیدی را پیدا کنید که امکان کسب رتبه در آن ها برای شما بیشتر است. در نهایت پس از بررسی، این کلمات کلیدی را به‌طور طبیعی به محتوا، عناوین و توضیحات متای صفحه خود اضافه کنید.

2. عنوان‌ها و توضیحات

عنوان شما یکی از مهم‌ترین عناصر سئو در صفحه است. همچنین نشان دهنده خدمات و محصولات شما به صورت مختصر و مفید می باشند. عنوان صفحه باید حاوی کلمه کلیدی باشد که سعی در کسب رتبه در آن هستید. معمولا عنوان صفحه شامل خلاصه‌ای از فعالیت کاری و نام برند تجاری شما میباشد. اضافه کردن مکان نیز پیشنهاد خوبی برای افزایش بازدیدهای سایت شما می باشد.

مورد بعدی که در بهبود خدمات سئو محلی نقش دارد افزودن توضیحات متا است. هدف از توضیحات متا ارائه خلاصه کوتاهی از صفحه شما برای کاربر و موتورهای جستجو است. داشتن توضیحات متای جالب و توصیفی ممکن است باعث افزایش دفعاتی شود که افراد هنگام نمایش نتیجه جستجو، روی لینک سایت شما کلیک می‌کنند. در توضیح متا توصیه می‌شود خدمات و محصولات مربوط به آن صفحه را معرفی کنید.

3. گوگل مپ بهینه

اگر می خواهید در نتایج جستجوی محلی خود را نشان دهید و موجب بهینه شدن سئو لوکال خود شوید، بسیار مهم است که گوگل درک کند محل کار شما کجاست. گوگل قادر است اطلاعات مپ را در وب‌سایت شما و همچنین سایت‌های دیگر دریافت کند. در همین راستا به خاطر داشته باشید که هرچه اطلاعات کسب‌وکار شما در فضای وب مشخص تر باشد و ثبات بیشتری داشته باشد، امکان دیده شدن صفحه شما در جستجوی محلی بیشتر می‌شود.

4. نظرات کاربران

کمیت و کیفیت خدمات شما در تعداد جستجوها نقش مستقیم دارد. هرچه کسب‌وکار شما از نظر تعداد ستاره‌های دریافتی از کاربران محبوب‌تر باشد، بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. درواقع الگوریتم موتورهای جستجو به دنبال معرفی بهترین کسب‌وکارها به کاربران است. برای دریافت نظرات مثبت، باید بر ایجاد یک تجربه شگفت‌انگیز برای مشتری متمرکز شوید. پس از پایان هر کار، درخواست بازخورد کنید تا نظرات بیشتری برای شما ثبت شود.

5. دایرکتوری‌ها

دایرکتوری‌ها ‌سایت‌هایی هستند که لیست‌هایی از کسب و کارهای آنلاین، که ارائه‌دهنده خدمات به‌صورت تخصصی یا چندمنظوره هستند را در اختیار کاربران اینترنت قرار می‌دهند. شما با قرارگرفتن در لیست دایرکتوری‌ها، در کنار هم حرفه‌های خود قرار می‌گیرید و در صورت دادن خدمات خوب به مشتریانتان، در واقع به ارتقاء وب‌سایت خود کمک کرده و از رقیبان خود پیشی می‌گیرید.

خدمات سئو محلی نیازی مهم در هر کسب‌وکار آنلاین محسوب می‌شود. همچنین از عوامل تأثیرگذار بر ارتقا کسب‌وکار و جذب ترافیک به سمت وب‌سایت تجاری شما می‌باشد. مزیت بهبود آن باعث راهنمایی بیشتر مشتریانی می‌شود که در جستجوی خدمات و محصولات شما هستند. در این مقاله روش‌هایی برای بهبود سئو محلی ارائه شد که مطمئناً با رعایت آن‌ها می‌توانید به یکی از وب‌سایت‌های موفق از نظر لوکال سئو تبدیل شوید

به این مقاله امتیاز دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک نظر

  • سیم کارت ایرانسل گفت:

    محتوای بسیار عالی بود و موفق باشید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × دو =