لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

 

نکات و موارد مهم که در زمان طراحی یک وبسایت باید به آن ها دفت شود.

تعیین هدف طراحی سایت

گفتنی است در نگاه نخست و قبل از هر چیزی، باید به اهداف مورد نظر از طراحی یک وب‌سایت اینترنتی توجه کرد. در حقیقت، این هدف اولیه هر تجارت است، که روند توسعه سایت و حتی طراحی اولیه آن را تعیین می‌کند و باید روی این مورد دقت زیادی داشت.
برای نمونه، شاید یک سایت اینترنتی با هدف احداث فروشگاه لباس طراحی می‌شود و در این صورت، باید طراحی آن با یک وب‌سایت معرفی اپلیکیشن یا سایت خبری متفاوت باشد. با دقت روی اهداف طولانی مدت طراحی سایت، می‌توان روند ایجاد آن را با سرعت و کیفیت بهتری دنبال کرد و آن را به صورت عالی و دقیقا براساس نیاز کاربر بهینه سازی کرد.

طراحی ظاهری وب‌سایت اینترنتی

طراحی ظاهری و استفاده از الگوهای گرافیکی مناسب و دقیقا براساس خواسته کاربر، اهمیت بسیار زیادی در جذب مخاطب و افزایش نرخ بازدید سایت دارد. باید اشاره کرد که صفحه فرود اصلی هر وب‌سایت اینترنتی به صورتی طراحی می‌شود تا در اولین ورود کاربر به آن، تاثیر مناسبی روی کاربر داشته باشد و به بیان بهتر، وی را درگیر برند یا تجارت مورد نظر کند.
در این بین، در صورتی که دقت کافی به ظاهر سایت نشود و شرکت طراحی سایت، اصول طراحی UI را در طراحی خود در نظر نگرفته باشد، ممکن است نرخ پرش کاربر افزایش پیدا کند. و کاربر با اولین ورود به وب‌سایت به سرعت از آن خارج شود. رنگ ‌بندی وب‌سایت، فونت آن و استفاده از قالب‌های حرفه‌ای از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد تا تجربه جذابی برای مخاطب ایجاد شود. برای آشنایی با سایر نکات مهم برای افزایش بازدید یک وبسایت، به مقاله 10 راه طلایی برای افزایش بازدید سایت مراجعه کنید.

خبرنامه سایت و دقت به وبلاگ اینترنتی

بهبود روند جذب و بقای مخاطب با راه اندازی خبر نامه و وبلاگ سایت
دو موضوع مهم در طراحی سایت و ایجاد یک بستر اینترنتی وجود دارد؛ که می‌تواند تصویر برند یا تجارت را در چشم کاربر و مشتری بهبود ببخشد. این دو موضوع ایجاد خبرنامه و وبلاگ سایت هستند که هر دوی آن‌ها از جمله ضروری‌ترین بخش‌های هر سایت اینترنتی هستند.
با ایجاد خبرنامه اینترنتی، هر صاحب و مدیر سایت می‌تواند مخاطب را از آخرین اخبار مرتبط با تجارت با خبر کند. علاوه بر این، وبلاگ سایت نیز یکی از بخش‌هایی است که می‌توان در آن مطالب به روز را منتشر کرد؛ و با این روش نیاز های کاربرانی که وارد سایت می شوند را به طور مناسب پاسخ داد. با این کار، روند جذب و بقای مخاطب بهبود پیدا می‌کند و می‌توان تصویر مناسبی از برند به وی القا کرد.

بهینه سازی برای موتور جستجو یا سئو سایت

بهینه سازی برای موتور جستجو، یکی از موارد مهم راه انداری وبسایت است، که به صورت مستقیم روی افزایش بازدید سایت تاثیر دارد. در حقیقت، روش هایی که برای افزایش بازدید سایت پس از طراحی آن، انتخاب می کنید؛ می‌تواند برند یا تجارت را به سمت موفقیت سوق دهد یا شکست آن را به دنبال بیاورد.
سئو یک فرایند زمان بر اما پر سود است که توجه به نکات آن به هنگام طراحی سایت بسیار با اهمیت است.
بهینه سازی سایت یا سئو سایت شامل موارد متعددی است که باید بررسی‌های دقیقی روی آن انجام شود و باید گفت، که از جمله اهداف میان مدت و طولانی مدت راه اندازی سایت‌ها‌ است. در حقیقت، باید وب‌سایت خود را طوری طراحی کنید تا کاربر بتواند به راحتی سایت شما را در موتورهای جستجو پیدا کند. این موضوع شامل رتبه‌بندی موتور جستجو و افزایش رتبه در آن می‌شود.
درج محتوای بهینه شده، طراحی ظاهری مناسب، افزایش سرعت بارگذاری سایت، توجه به سلیقه مخاطب و دقت در انتخاب دامنه و سرور مناسب از جمله مواردی هستند که می‌توانند در رتبه‌بندی موتور جستجو تاثیر بگذارند. برای آشنایی با اصول سئو و روش های آن و دلایل استفاده و یا اجتناب از برخی از روش ها به مقاله سئو چیست؟ مراجعه کنید.

توجه به کیفیت محتوا بارگذاری شده در سایت

همان طور که توضیح داده شد، ظاهر وبسایت اهمیت زیادی دارد. اما کاربران تنها برای دیدن یک سایت زیبا، بر روی آن کلیک نمی کنند؛ بلکه به دنبال یافتن پاسخ سوالات و یا راه حلی برای مشکلاتشان می گردند. اگر محتوایی مناسب که تمامی نیاز های کاربرانی که در یک حیطه خاص به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند را در سایت خود قرار دهید؛ قطعا می توانید اعتماد و توجه کاربرانتان را جلب کنید. در واقع این محتوای سایت شما است که به آن هویت می بخشد. تمامی عکس ها، نوشته ها و فیلم هایی که در سایت خود قرار داده اید؛ محتوای سایت شما به حساب می آیند. برای اینکه با اصول و نحوه تولید محتوای اصولی آشنا شوید؛ به صفحه مربوط به تولید انواع محتوا مراجعه کنید.

توجه به سرعت بارگذاری، دامنه و هاست در طراحی سایت

با توجه به اطلاعیه‌های گوگل، سرعت بارگذاری سایت یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی نتایج جستجو در آینده خواهد بود. در حقیقت، فشرده سازی کدها و اجتناب از انجام کار هایی که باعث بالا رفتن حجم صفحات و افزیش درخواست ها به سرور می شود؛ در افزایش سرعت بار گذاری سایت و در نتیجه آن، بهبود تجربه کاربری موثر است. به اندازه ای که در مسیر بازدید وی از وب‌سایت، تصویر بهتری به ذهن مخاطب القا می‌کند.
باید گفت، سرعت پایین وب‌سایت و تاخیر در بارگذاری صفحات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ که با بررسی دقیق به وسیله ابزارهای مورد نظر مشخص می‌شود. شاید، استفاده از تصاویر حجیم، دلیل کاهش سرعت بارگذاری باشد؛ یا ممکن است به دلیل مشکلات فنی طراحی سایت باشد. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد روش ها و ابزار های تست سرعت سایت، به صفحه افزایش سرعت سایت مراجعه کنید.

توجه به بخش درباره ما در طراحی سایت

درباره ما یک وبسایت باید معرف برند، خدمات و محصولات شما باشد
ممکن است وب‌سایت اینترنتی شما بخش‌های متعددی را شامل شود. بخش‌های بسیار زیادی وجود دارند که در زمان جذب مخاطب و براساس سلیقه آن، باید ایجاد شوند. اما بخش درباره ما که به معرفی اجمالی برند یا تجارت شما می‌پردازد، یکی از اساسی‌ترین مواردی است که باید به صورت دقیق و حرفه‌ای طراحی شود.
در حقیقت، زمانی که مخاطب با برند شما آشنا می‌شود، به سرعت اطلاعاتی را در مورد شرکتتان جستجو خواهد کرد. تنظیم دقیق بخش درباره ما و قرار دادن اطلاعات و تصاویری از اعضای تیم، می‌تواند ذهنیت مثبتی، از برند به مخاطب القا کند.

ایجاد کانال‌های ارتباطی متعدد و توجه به دسترسی آسان به بخش تماس با ما

قرار دادن کانال های ارتباطی و بخش تماس با ما، یکی از اهداف اصلی طراحی وبسایت است.
باید گفت، هدف ما از طراحی سایت اینترنتی، تعامل با مخاطب و ایجاد ارتباط سریع و باکیفیت است. در صورتی که شما پل‌های ارتباطی مناسب و متعددی را در وب‌سایت خود فراهم نکنید، از هدف اولیه خود فاصله خواهید گرفت.
بنابراین، بهترین کار این است که با طراحی مناسب بخش تماس با ما سایت، روش‌های متعددی را برای برقراری ارتباط با مخاطب ایجاد کنیم؛ مانند طراحی فرم تماس با ما، درج شماره های تماس، قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی و …  تا در صورت نیاز وی، با سریع‌ترین راه ممکن با شرکت شما تماس بگیرد.

دسترسی و کاربری آسان کلید موفقیت یک وبسایت

شاید در گذشته، تنها گروه خاصی از افراد مخاطبان وبسایت های اینترنتی بودند. اما امروزه طیف وسیعی از افراد در اینترنت به دنبال وبسایت مناسبی که پاسخ گوی نیاز های آن ها باشد؛ می گردند. اینکه یک سایت به گونه ای طراحی شده باشد که هر فرد با هر سطح از اطلاعات و مهارتی بتواند در آن کار کند، از مهم ترین نکاتی است که در حین طراحی سایت باید به آن دقت شود که به آن طراحی UX  نیز گفته می شود. طراحان سایت همواره باید این نکته را در ذهن داشته باشند که تمامی کاربران یک وبسایت، متخصصان برنامه نویسی وب نیستند.

طراحی سایت با خدمات گروه دیجیتال مارکتینگ لاکپشت

همان‌ طور که بیان شد، طراحی یک سایت نکات متعددی را شامل می‌شود که باید در زمان شروع اولیه طراحی یا در روند بهینه سازی آن به این نکات توجه کرد. بسیاری از نکات طراحی وب‌سایت مفاهیم تخصصی هستند و در صورتی که نیاز به یک وب‌سایت اینترنتی بهینه شده و پرسرعت برای تجارت خود دارید، خدمات گروه دیجیتال مارکتینگ لاک پشت، به عنوان یک شرکت حرفه ای طراحی سایت در اصفهان، در اختیار شما است