لوگو گروه طراحی سایت و سئو لاک پشت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

10 راه افزایش بازدید سایت

تقریبا هیچ تجارت و کسب‌وکاری را نخواهید یافت که از داشتن مشتریان و بازدید بیشتر ناراحت شود یا فرصت داشتن آن را از دست بدهد. این روزها که بسیاری از تجارت‌ها با مفهوم دیجتیال‌شدن در هم آمیخته‌اند، راه و روش‌های افزایش مشتریان نیز تغییراتی داشته است. امروزه صاحبان تجارت‌ها به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش بازدید و ترافیک سایت‌های خود هستند؛ چراکه شکل و شمایل تجارت‌ها در قالب فضای اینترنتی تغییر یافته است. در طول مقاله پیش‌رو قصد داریم چند روش طلایی برای کسب مشتریان بیشتر را به شما بیاموزیم.

افزایش نرخ بازدید سایت
راهنمای مطالعه

اگر در گذشته تعداد مشتریانی که در طول روز به مغازه شما سر می‌زدند اهمیت داشت، در سال‌های اخیر تعداد بازدیدهای سایت مهم تلقی می‌شود و صاحبان تجارت‌ها تمایل به افزایش همیشگی آن دارند. بیشتر این روش‌ها رایگان بوده و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای انجام می‌شوند.

1. از قدرت شبکه‌های اجتماعی برای افزایش بازدید و ترافیک سایت غافل نشوید!

اینکه شما محتوا و محصولات حرفه‌ای و درجه‌ یک داشته باشید و منتظر بمانید که مشتریان به‌سراغ شما بیایند، راه و روش کار در دنیای دیجیتال امروزی نیست. این روزها کمتر تجارتی منتظر فرصت می‌ماند و خود به دنبال آفرینش فرصت‌های مختلف می‌رود که حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف و مشهور یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

بازاریابی معمولا به شیوه‌های متنوعی نظیر B2B یا B2C انجام می‌شود؛ اینکه شما باید در چه شبکه‌هایی حضور داشته باشید، بسته به نوع خدمات و محصولات شماست. اگر هدف شما شناخته‌شدن توسط بیزینس‌های دیگر است، بهتر است لینکدین را امتحان کنید. اما اگر مستقیما با مشتریان خود سروکار دارید، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی قدرتمندی نظیر اینستاگرام و پینترست برای شما مفید خواهد بود.

توییتر نیز به‌عنوان رسانه‌ای برای تبلیغات سریع و خلاصه سایت و محصولات شما مناسب است. با به‌کارگیری این رسانه‌های پرمخاطب راه طلایی را برای افزایش بازدید و ترافیک سایت خود در پیش خواهید گرفت که درنهایت به افزایش درآمد شما منجر می‌شود.

2.بک‌لینک‌ها شما را نجات می‌دهند

بک‌لینک همان پیوندی است که شما را از شبکه‌های خارجی دیگر به وب‌سایت شما متصل می‌کند. اهمیت بک‌لینک‌ها از نظر موتور جست‌وجوی گوگل از آن جهت است که ارزشمندی سایت و محتوای شما را برای تجارت‌های دیگر به‌خوبی نشان می‌دهد. درواقع هر اندازه بک‌لینک‌ها به سایت شما بیشتر باشد، به گوگل نشان می‌دهد که شما از نظر کاربران دیگر، حقیقی قابل‌اعتماد و معتبر هستید. این مسئله مستقیما در افزایش بازدید و ترافیک سایت شما موثر است.

از طرفی این بک‌لینک‌ها اگر به‌درستی انجام شوند، مخاطبان دیگر وب‌سایت‌ها را ترغیب می‌کنند که از محتوای شما استقبال کنند. به‌همین سبب بازدیدهای شما بیشتر از قبل خواهد شد که نهایتا به افزایش درآمد منجر می‌شود.

3.سئوی On-Page را روی چشم خود بگذارید

سئو همواره یکی از مهم‌ترین نکاتی بود که در افزایش بازدید و ترافیک سایت‌ها موثر است. سئو یا بهینه‌سازی On-Page نیز یکی از جدیدترین روش‌های به‌روزرسانی در این عرصه محسوب می‌شود که برای موتورهای جستجوگر و نمایش شما به‌عنوان نتیجه جست‌وجو اهمیت بالایی دارد.

از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در این نوع از سئو باید به توجه در موارد زیر اشاره کنیم:

  • متا دیسکریپشن یا توضیحات متا؛
  • متن جایگزین تصویر یا alt؛
  • توجه به نوع لینک‌سازی داخلی و غیره.

توجه به این موارد همواره به شما کمک می‌کند که سایت خود را از نظر گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو به‌روز نگاه دارید و دیده شوید! تا زمانی‌که این ابزارهای حرفه‌ای و رایگان را در اختیار دارید و از آن‌ها بهره‌ای نمی‌برید، چگونه انتظار افزایش بازدیدهای خود را دارید؟

در صورت نیاز به سئو سایت خودتون و کسب اطلاعات بیشتر کافیه عبارت سئو در … را سرچ کنید مثلا اگر در شهر اصفهان هستید عبارت “سئو در اصفهان” را سرچ کنید و به سایت لاک پشت مراجعه کنید و یا در منو به این صفحه مراجعه فرمایید.

4.لینک‌سازی داخلی را در اولویت قرار دهید

باوجود آنکه لینک‌های خارجی اهمیت بالایی دارند، لینک‌سازی داخلی و ایجاد یک شبکه قدرتمند درونی برای هر وب‌سایتی ضروری است. درواقع شما باید بیشتر توجهات خود را به ساخت این شبکه موثر معطوف کنید. درصورتی‌که به‌خوبی از این ابزار استفاده کنید، افزایش بازدید و ترافیک سایت تنها یکی از مزایای آن محسوب می‌شود.

اگر محل درستی را برای ایجاد لینک داخلی درنظر بگیرید، شانس بیشتری برای نگاه‌داشتن مخاطبان در سایت خود دارید. هر اندازه در این مسیر موفق‌تر باشید، گوگل ارزش بیشتری برای شما قائل خواهد بود. از طرفی شما تجربه کاربری مفیدتری را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید.

5.ایمیل مارکتینگ جواب می‌دهد!

وجود روش‌ها و شیوه‌های بسیار متنوع برای بازاریابی سبب شده است بسیاری از کسب‌وکارهای شیوه‌های نسبتا قدیمی‌تر همچون ایمیل مارکتینگ را رها کنند. درک این نکته برای شما حائز اهمیت است که همچنان شمار بالایی از افراد به ایمیل‌های خود سر می‌زنند و از آن برای تجارت‌های خود بهره می‌برند. بنابراین ازدست‌دادن این بازار هرچند قدیمی برای بسیاری از کسب‌وکارها یک فرصت طلایی محسوب می‌شود.

اگر از ابزارهای درست و مدرنی برای ایمیل مارکتینگ استفاده کرده و در ارسال  ایمیل‌ها افراط نکنید؛ شانس زیادی برای دستیابی به بازار فروش بیشتر خواهید داشت. با به‌کار بستن تمام راه‌حل‌های موجود در بازار رقابتی و نفس‌گیر این روزها، شانس افزایش بازدید و ترافیک سایت خود را به‌راحتی از دست ندهید!

6.همواره ریسپانسیو باشید

با داغ‌شدن بازار استفاده از اپلیکیشن‌ و نرم‌افزارهای مختلف، توجه به ریسپانسیو بودن سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. گوگل این قابلیت را تحت‌عنوان موبایل فرندلی می‌شناسد و طبق پیش‌بینی‌های کارشناسی در آینده‌ای نه‌چندان دور این مسئله به اولویت بالای گوگل در نمایش نتیجه به مخاطبان قرار می‌گیرد.

ریسپانسیو بودن بدین معناست که سایت شما قابلیت اجرا در پلتفرم‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر ابزارهای الکترونیک را داشته باشد. با افزایش گسترده استفاده از گوشی‌های همراه برای مراجعه به سایت‌های مختلف، لزوم ریسپانسیو بودن سایت‌ها بیش‌از پیش مشخص می‌شود. درصورتی‌که از این قافله عقب بمانید، شاید در این ماراتن نفس‌گیر فرسنگ‌ها عقب بمانید! بنابراین توجه به این مسئله را در اولویت به‌روزرسانی‌های خود قرار دهید.

7.لندینگ پیج‌های خود را قدرتمند کنید

لندینگ پیج یا صفحات فرود همان بخش‌هایی هستند که شما از آن‌ها برای میزبانی از مخاطبان خود استفاده می‌کنید. به‌همین علت توجه به سئوی این صفحات و همچنین مفید بودن محتوای تولیدی آن‌ها بسیار مهم تلقی می‌شود. درواقع شما در طول این صفحات مخاطبان خود را به سمت جلو هدایت می‌کنید و به‌واسطه آن‌ها باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت خود خواهید شد.

تلاش کنید همواره درحال ارتقا و بهبود کیفیت محتوای این صفحات باشید. هرچه در این امر موفق‌تر عمل کنید، فرصت بیشتری برای دیده‌شدن در گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو دارید.

8.کلمات کلیدی همیشه مهم‌اند!

اگرچه الگوریتم‌های گوگل همواره درحال به‌روزرسانی و تغییر هستند و این روزها بحث‌هایی بر سر کم‌اهمیت شدن کلمات کلیدی شنیده می‌شود، این کلمات همچنان اعتبار و ارزش بالایی برای موتورهای جست‌وجو دارند. باوجود آنکه توجه به ارائه محتوایی ارزشمند در اولویت اول گوگل قرار دارد، شما با تکرار هوشمندانه برخی عبارات در طول محتواهای خود به این موتورها نشان می‌دهید که به‌دنبال جذب چه مخاطبانی هستید!

البته توجه به کلمات کلیدی و استفاده ارزشمند از آن‌ها را نباید به‌ شکلی پیش ببرید که کیفیت نهایی محتواهای شما قربانی شود. اگرچه استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی یا Long-Tail راهی طلایی برای افزایش بازدید و ترافیک سایت شما تلقی می‌شود، باید همواره به حفظ کیفیت و ارزشمندی مقالات و محتواها نیز اهمیت دهید!

ابزار گوگل انالیتیک

9.ابزار گوگل آنالیتیک را از دست ندهید

ابزارهای بسیاری برای بهبود شرایط وب‌سایت‌ها وجود دارند که عموما رایگان هستند. این ابزار آمارها و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که برای آینده کسب‌وکار شما مفید واقع می‌شوند. شما در پی دستیابی به این اطلاعات نواقص کار خود را در می‌یابید و با اشکالات کار آشنا می‌شوید. از طرفی یافتن نقاط قوتی که شما را به پیش می‌برد، به شما در تقویت آن‌ها کمک می‌کند.

تجزیه‌وتحلیل‌های همیشگی به شما دید وسیعی از کسب‌وکارتان را عرضه می‌کند و می‌توانید همواره استراتژی‌های بازاریابی خود را به‌روزرسانی کنید. گاهی برخی محتواهای موجود به ضرر شما هستند که شناسایی و جایگزین‌کردن شما اهمیت زیادی دارد.

10.سایر روش‌های پولی افزایش بازدید و ترافیک سایت

درکنار ابزارها و روش‌های رایگان و کم‌دردسر شیوه‌های دیگری نیز یافت می‌شود که شما با پرداخت هزینه امکان استفاده از آن‌ها را دارید. افزایش بازدید و ترافیک سایت یکی از خدماتی است که این ابزارهای پولی در اختیار شما قرار می‌دهند. از مهم‌ترین آن‌ها باید به تبلیغات بنر در وب‌سایت‌های مختلف، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و سایر روش‌های آن اشاره کرد.

هر روزه شیوه‌های نوین و جدیدی برای طراحی و تبلیغات وب‌سایت‌ها عرضه می‌شود که بهتر است با یک تحقیق و تفحص مناسب از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید و ترافیک سایت خود بهره ببرید. یکی دیگر از روش‌های مفید تبلیغات Google Ads یا تبلیغات گوگل است که به‌واسطه آن امکان دیده‌شدن لندینگ پیج‌های خود را بیشتر خواهید کرد.

نگاه اجمالی

این روزها بسیاری از کسب‌وکارهای دیجیتال وب‌سایت‌هایی دارند که از طریق افزایش بازدید آن‌ها در پی دستیابی به درآمدهای بیشتری هستند. روش‌های فراوانی برای بهبود و ارتقای سایت‌ها وجود دارد که در این مقاله به بخشی از روش‌های رایگان و حتی پولی آن اشاره داشتیم. تبلیغات بنری، گوگل ادز و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی از جمله روش‌هایی است که باید برای آن هزینه کنید.

توجه به بهبود کیفیت محتوای لندینگ پیج‌ها، استفاده بهینه و درست از کلمات کلیدی، بهبود سئوی On-Page، استفاده موثر از ابزار گوگل آنالیتیک، توجه به ریسپانسیو بودن وب‌سایت، لینک‌سازی داخلی و خارجی، توجه به ایمیل مارکتینگ و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار از جمله شیوه‌های رایگان برای افزایش بازدید و ترافیک سایت محسوب می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید.

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − پنج =